خرید گوشواره مشکل دانشجویان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان

سرویس با بینندگان «» ـ مطلب زیر از کاربران از طریق ایمیل اختصاصی karbar@tabnak. ir به دست ما رسیده که تا جایی که می‌شد، پیگیری لازم برای پاسخ گرفتن از دستگاه مربوطه انجام گرفت.به گزارش «»، متن این درخواست به همراه پاسخ مربوطه به شرح زیر می‌آید: طرح مشکل: با سلام و احترامبنده دانشجوی پرستاری دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هستم. واقعیت امر است؛ همان گونه که می‌دانید، در بحث تبعیض بین رشته‌های پزشکی و غیر پزشکی ـ که همه جا بیداد می‌کند ـ در دانشگاه ما هم اینچنین است، ولی بیش از همه جا. دانشکده پرستاری و پیراپزشکی بندرعباس با وجود ۱۲۰۰ دانشجوی محصل در آن نزدیک به سی عضو هیأت علمی و دانشکده پزشکی با وجود ۲۰۰ تا ۲۵۰ دانشجو نزدیک به ۱۵۰ عضو هیأت علمی دارد. این در حالی است که بنا بر قانون به ازای هر هجده دانشجوی کار‌شناسی یک هیأت علمی نیاز است. در دانشکده درس مهمی مثل آناتومی استاد ندارد و دانشجویان همین طوری در حال گذراندن این درس هستند؛ آن هم بدون توجه دانشگاه به امر مهم نقش جامعه درمان در آینده شغلی. بنابراین، ما از دانشگاه خواستیم که سرانه دانشکده پزشکی را کم کرده و به دانشکده پرستاری بدهند، ولی دانشگاه هیچ توجهی به این خواسته ما نمی‌کند.مشکل دوم، مکان دانشکده است. این بسیار به دور از ‌انصاف است، دانشکده‌ای با این همه دانشجو را در مکان قدیمی با نزدیک به چهل سال ساخت قرار دهند؛ آن هم با سرویسی که در گرمان تابستان و شاید یک کیلومتر دور‌تر از درب دانشکده، دانشجویان را می‌رساند. جالب این که پردیس دانشگاه، میزبان دانشجویان رشته‌ای مثل پزشکی است و می‌خواهند ساختمان نوساز آن را به رشته داروسازی بدهند.خلاصه که مشکلات فراوان است. به امید خدا اگر از این راه پاسخی به دست ما رسید ـ که حتما منتظریم ـ مشکلات بعدی را نیز برایتان می‌فرستم. با تشکر فراوان جوابیه: مدیر مسئول محترم سایت خبری با سلام و احترام؛ احتراما در پاسخ به نامه شماره ۴۸۷/ت مورخ ۲۱/۶/۹۱ به پیوست جوابیه این دانشگاه به حضور ارسال می‌گردد. ۱ ـ اعضاء هیأت علمی دانشکده پزشکی به عنوان دانشکده مادر که وظیفه ارائه خدمات تخصصی به کلیه دانشکده‌های تابعه دانشگاه را بر عهده دارند، تدریس بسیاری از دروس دانشکده‌های پرستاری، مامایی و پیراپزشکی را به انجام می‌رسانند و این مهم، جزو وظایف آن‌هاست؛ بنابراین، جذب نیروی هیأت علمی از طریق دانشکده پزشکی، به معنی جذب نیرو برای کل دانشگاه است. ۲ ـ در مورد درس آناتومی دانشجویان رشته پرستاری، بدلیل تعداد کم اساتید این گروه، دانشگاه با دعوت از استادان دانشگاه‌های مجاور، درس مذکور را به طور کامل پوشش داده است والبته برای سال تحصیلی ۹۲ ـ ۹۱ تعداد مدرسان این درس افزایش یافته است. ۳ ـ قطعاً دانشکده‌های وابسته به یک دانشگاه، همگی به عنوان واحدهای علمی، آموزشی هستند که مسئولیت حفظ، نگهداری، ارتقا و توسعه آن‌ها بر عهده مسئولین دانشگاه بوده و ارتقاء و توسعه کلیه دانشکده‌ها می‌تواند دانشگاه را به عنوان یک مرکز علمی مطرح نماید و مطمئناً نگاه مسئولین به تمامی واحد‌های علمی تابعه دانشگاه در همین جهت است. زیرا افت کیفی و کمی یک دانشکده فارغ از نام و عنوان آن می‌تواند باعث افت کل دانشگاه گردد. به این ترتیب موضوع انتقال دانشکده پرستاری، مامایی به ساختمان پردیس، همانند سایر دانشکده‌ها جزء برنامه‌های اصلی این دانشگاه است و برنامه ریزیهای لازم در حال انجام می‌باشد. ضمن اینکه در اولویت بندی انتقال مکان دانشکده‌ها، شرایط فیزیکی ساختمانهای فعلی، شرایط محیطی و قدمت ساختمان‌ها به طور کامل مد نظر قرار گرفته و خواهد گرفت.