قطار پرسرعت جدید ۷۸.۸ میلیارد پوندی با هدف کمک به مردم برای داشتن نوزادان بیشتر | جهان | اخبار


این کشور در حال حاضر در حال ساخت یک شبکه ریلی پرسرعت است که زمان سفر از پایتخت به حومه را کوتاه می کند. این کشور می خواهد جوانان بیشتری را به بچه دار شدن تشویق کند.

کره جنوبی کمترین نرخ تولد را در جهان دارد. آنها شرایط زندگی تنگ و پرهزینه در منطقه بزرگ سئول و رفت و آمد طولانی به محل کار را دلیلی برای ازدواج نکردن جوانان یا تشکیل خانواده عنوان می کنند.

به طور متوسط، تعداد نوزادان مورد انتظار یک زن کره جنوبی در سنین باروری در سه ماه آخر سال 2023 به 0.65 کاهش یافت. انتظار می رود امسال این رقم به 0.6 کاهش یابد.

اگر اوضاع به همین منوال پیش برود، اداره آمار کره پیش بینی می کند که جمعیت کره جنوبی در 50 سال آینده به 36 میلیون نفر کاهش می یابد. جمعیت در حال حاضر کمتر از 52 میلیون نفر است.

داشتن خانه در سئول به ویژه گران است و به گفته تحلیلگران، بدترین ارزش هر متر مربع را در بین کشورهای صنعتی ارائه می دهد.

طبق آمار، میانگین قیمت خرید خانه در پایتخت بیش از 467000 پوند در نوامبر 2023 بود. آپارتمان ها گران ترین شکل مسکن موجود هستند که به طور متوسط ​​بیش از نیم میلیون پوند هزینه دارند. آپارتمان نشینی معمولی در سئول است زیرا شهروندان بیشتری به شهر نقل مکان می کنند و در نتیجه تراکم جمعیت زیاد است.

در سئول، نرخ تولد حتی کمتر از میانگین ملی است. از سال 2006، تلاش های دولت علیرغم 213 میلیارد پوند یارانه، نتوانسته این کاهش را معکوس کند. تلاش‌های قبلی برای افزایش نرخ زاد و ولد شامل شرکت ساخت‌وساز کره جنوبی Booyoung بود که به کارمندان خود در صورت بچه دار شدن بیش از 59000 پوند برای هر تولد پاداش می‌داد.

آخرین تلاش برای افزایش قیمت ها قطار بزرگ eXpress (GTX) است که هدف آن ایجاد شش خط اتصال سئول به چندین منطقه دورافتاده تا سال 2035 است. دولت 134 تریلیون وون یا 78.8 میلیارد پوند برای این پروژه هزینه می کند.

اولین بخش این خط در مارس امسال افتتاح شد. به این ترتیب زمان رفت و آمد از سوسو در پایتخت تا دونگتان در جنوب سئول از 80 دقیقه با اتوبوس به 19 دقیقه کاهش می یابد. این بخش توسط رئیس جمهور یون سوک یول افتتاح شد.

پس از بهره برداری کامل، این شبکه یکی از سریع ترین سیستم های مترو در جهان خواهد بود. طبق اطلاعات رسمی، قطارها در آنجا با سرعت 180 کیلومتر در ساعت حرکت خواهند کرد.

پارک سانگ وو، وزیر کشاورزی کره جنوبی، گفت که GTX به جوانان این امکان را می دهد که مکان هایی را برای زندگی دورتر از پایتخت بدون نیاز به ساعت ها رفت و آمد در نظر بگیرند.

به عنوان مثال، وقتی دو ساعت در خانه رفت و آمد دارید، چگونه برای نوزادان خود وقت پیدا می کنید؟ ایده این است که بعد از کار وقت آزاد بیشتری به مردم بدهیم.»

اما برخی استدلال می‌کنند که GTX می‌تواند با جذب افراد بیشتر به پایتخت شلوغ، به کاهش مناطق روستایی کره جنوبی کمک کند.

کیم جین یو، استاد برنامه‌ریزی شهری و مهندسی حمل‌ونقل در دانشگاه کیونگگی، می‌گوید: «برای احیای شهرهای منطقه‌ای در خطر انقراض، مهم‌ترین چیز تجهیز مناطق دیگر به زیرساخت‌های عمومی مشابه است.

دیدگاهتان را بنویسید