پل جدید 3.78 میلیارد پوندی روی رودخانه اصلی تقریباً کامل شده است | جهان | اخبار


یک پل کاملاً جدید 3.78 میلیارد پوندی که ایالات متحده و کانادا را از طریق رودخانه دیترویت متصل می کند، قرار است در این ماه تکمیل شود.

پل گوردی هاو، یک سازه کابلی 2.5 کیلومتری، توسط بریجینگ آمریکای شمالی (BNA)، کنسرسیومی شامل ACS Infrastructure Canada، Fluor Canada و Aecon در حال ساخت است.

پس از تکمیل، دهانه اصلی 853 متری طولانی‌ترین پل کابلی در آمریکای شمالی و طولانی‌ترین پل کابلی کامپوزیتی در جهان خواهد بود.

کار ساخت این پل در سال 2018 آغاز شد و از آن زمان تاکنون چندین بار به تعویق افتاده است. اوایل سال جاری گزارش شد که مهلت تکمیل پل 10 ماه تمدید شده است زیرا هزینه های ساخت نیز 413 میلیون پوند افزایش یافته است.

به گفته حامی پروژه، اداره پل ویندزور دیترویت (WDBA)، تاخیر افتتاحیه به دلیل “اختلال بی سابقه ناشی از همه گیری جهانی کووید-19” است.

به دلیل محدودیت های مختلف در ایالات متحده آمریکا و کانادا و همچنین تشدید فعالیت های ساخت و ساز در اوایل سال 2020، این اختلالات به ویژه برای پل گوردی هاو جدی بود.

طبق آخرین گزارش ها، کارگران قبل از کار بر روی بخش نهایی، به اصطلاح پوشش نیم دکل، یک قطعه 49 فوتی (15 متری) دیگر را در سمت ایالات متحده تکمیل خواهند کرد.

این تیم گفت: “پس از اتصال، عرشه پل که فاصله بین دو برج نمادین را در بر می گیرد 0.85 کیلومتر خواهد بود. این باعث می شود که این پل طولانی ترین دهانه اصلی پل کابلی در آمریکای شمالی و دهمین پل طولانی در جهان باشد.

همچنین این پل طولانی‌ترین پل کامپوزیت فولادی و بتنی در بین پل‌های کابلی در جهان خواهد بود.

این پل کابلی که توسط اداره پل ویندزور-دیترویت کانادا (WDBA) هماهنگ شده و توسط AECOM اداره می شود، به افتخار گوردی هاو، بازیکن هاکی دیترویت رد وینگز نامگذاری شد.

طبق گفته WDBA، پایه های پل به گونه ای طراحی شده اند که “انحنای چوب هاکی را در هنگام شلیک سیلی منعکس کنند.”

علاوه بر پل، پروژه تکمیل شده دارای امکانات کنترل مرزی در دو طرف ایالات متحده و کانادا خواهد بود.

همچنین یک “مسیر چند منظوره” رایگان وجود خواهد داشت که به موازات خطوط ترافیکی اجرا می شود و برای تردد عابران پیاده و دوچرخه در هر دو جهت مناسب است.

این تیم ادامه داد: «ادغام مسیر چند منظوره با حمایت از حمل‌ونقل فعال و شیوه‌های زندگی سالم، تقویت گردشگری فرامرزی و ارائه گزینه‌های پایدار برای کاهش ردپای کربن در حمل‌ونقل بین‌مرزی، به جوامع و مسافران کمک می‌کند.»

این پل قرار است در پاییز 2025 به روی عموم باز شود. با این حال، هنوز “کارهای زیادی برای انجام” وجود دارد، از جمله نصب سیستم های الکتریکی، حفاظت از آتش و زهکشی، و همچنین موانع، علائم، روشنایی، سطوح جاده ها و خط کشی های جاده.

این پل یک جایگزین عمومی برای پل سفیر خصوصی است که در حال حاضر “پرترددترین گذرگاه مرزی بین المللی در آمریکای شمالی” است.

چارل ون نیکرک، مدیرعامل WDBA گفت: «تکمیل اتصال عرشه پل برای پیشرفت پروژه پل بین‌المللی گوردی هاو اهمیت زیادی دارد.

پس از سال ها برنامه ریزی و ساخت، ما همچنان در مسیر افتتاح پل در پاییز 2025 هستیم و فرصت های جدیدی برای رشد و شکوفایی اقتصادی ایجاد می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید