خط راه آهن باورنکردنی از طریق کشوری زیبا که زمانی بیش از 22000 مایل را طی می کرد | جهان | اخبار


شبکه راه‌آهن آرژانتین که بین سال‌های 1880 تا 1915 تغییرات قابل‌توجهی را تجربه کرد، زمانی طولانی‌ترین شبکه ریلی آمریکای جنوبی و با 35809 کیلومتر طول، هشتمین طولانی‌ترین شبکه ریلی در جهان بود.

به لطف تلاش‌های مدرن برای مدرن‌سازی شبکه مسیر، مسافران اکنون از چشم‌انداز یک وسیله حمل‌ونقل ارزان‌تر و مطمئن‌تر خوشحال هستند.

در زمان گسترش، راه آهن نقش مهمی در توسعه اقتصادی و تحکیم ملی آرژانتین ایفا کرد و این کشور را قادر ساخت تا به صادرکننده عمده گندم، گوشت گاو و سایر محصولات کشاورزی تبدیل شود.

توسعه راه آهن آرژانتین عمدتا توسط شرکت های بریتانیایی انجام شد.

این شرکت ها بر اساس تخصص فنی و توانایی خود در جمع آوری مبالغ هنگفتی از بازار لندن برای تامین مالی ساخت و ساز امتیازاتی از دولت آرژانتین دریافت کردند.

با این حال، پس از دهه‌ها رونق، شبکه راه‌آهن آرژانتین اکنون از بین رفته است. افزایش ساخت و ساز بزرگراه منجر به کاهش شدید سودآوری راه آهن شد که منجر به فروپاشی شرکت راه آهن دولتی Ferrocarriles Argentinos (FA) در سال 1993 شد. پس از خصوصی‌سازی، شرکت‌های راه‌آهن خصوصی و منطقه‌ای برخی از مسیرهای مهم مسافری را که قبلاً توسط FA اداره می‌شد احیا کردند.

نارضایتی از مدیریت خصوصی، دولت ملی را بر آن داشت تا در سال 2012 و پس از فاجعه زمانی، برخی راه‌آهن‌ها را دوباره ملی کند. دولت Operadora Ferroviaria Sociedad del Estado (SOFSE) را برای مدیریت این مسیرها ایجاد کرد و سرمایه گذاری قابل توجهی را در سیستم راه آهن آغاز کرد. تا سال 2015، دولت Ferrocarriles Argentinos را با نام Nuevos Ferrocarriles Argentinos احیا کرد.

اگرچه این شبکه تا سال 2018 به 17866 کیلومتر (11101 مایل) کاهش می یابد، اما همچنان شانزدهمین شبکه بزرگ در جهان است و نقش مهمی در حمل و نقل بار و مسافر آرژانتین ایفا می کند. Trenes Argentinos Cargas پس از ده سال وقفه، حمل و نقل بار را در بخش 158 کیلومتری شبکه متر سنج بلگرانو کارگاس از سر گرفته است.

راه‌آهن در حمل و نقل کالا و مردم در سراسر کشور پهناور نقش مهمی ایفا کرد و در تبدیل آرژانتین به بازیگر اصلی در بازار جهانی کشاورزی نقش داشت.

سیستم حمل و نقل کارآمد راه آهن، حمل و نقل سریع و ارزان محصولات کشاورزی فراوان آرژانتین را به بنادر صادراتی، تقویت اقتصاد این کشور و ادغام آن در سیستم تجارت جهانی را امکان پذیر کرد.

تلاش ها برای نوسازی سیستم راه آهن ادامه دارد. الکسیس گوئرا، وزیر حمل و نقل آرژانتین و مارتین مارینوچی، رئیس زیرساخت ترنس آرژانتینوس، سه یادداشت تفاهم با نمایندگان چین برای پروژه های راه آهن بزرگ به عنوان بخشی از طرح نوسازی راه آهن آرژانتین امضا کردند.

بازگشت قطار با شور و شوق زیادی از سوی مسافران روبرو می شود زیرا وسیله حمل و نقل مقرون به صرفه و قابل اعتمادی است. قطارها مناطق دورافتاده را به شهرهای بزرگ متصل می کنند و یک ارتباط مهم برای بازدیدهای تجاری، پزشکی و خانوادگی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید