کانال کوچک سوئز 9.3 میلیارد پوندی به طول 50 مایل در جایی که اقیانوس های وسیع به هم می رسند | جهان | اخبار


هزاران پروژه زیرساختی در سراسر جهان وجود دارد که اجرای آنها جریان تجارت جهانی را بهبود بخشیده است. یکی از معروف ترین آنها کانال پاناما است که اقیانوس اطلس را به اقیانوس آرام متصل می کند.

این کانال که ساخت آن بین سال های 1904 تا 1913 9 سال طول کشید، طبق تاریخچه، 50 مایل طول داشت و برای ایالات متحده 375 میلیون دلار هزینه داشت. با تعدیل تورم، 11.8 میلیارد دلار یا 9.3 میلیارد پوند در پول امروزی خواهد بود.

بر اساس گزارش ها، حدود 56000 نفر برای ساخت، حفاری و توسعه کانال استخدام شده اند. از این تعداد 5600 نفر جان باختند.

پس از تکمیل، این کانال یکی از بزرگترین دستاوردهای مهندسی قرن بیستم به حساب می آمد.هفتم قرن و راه را برای کشتیرانی از اقیانوسی به اقیانوس دیگر هموار کرد.

در دهه های پس از آن، هزاران تن محموله از کانال پاناما عبور کرده است. آمار گزارش داد که تنها در سال 2022 بیش از 14200 کشتی از این کانال عبور کرده اند که بیشترین حجم ترافیک در این دوره است.

در مقابل، کمترین کشتی‌ها در سال 2016 از کانال عبور کردند، حتی کمتر از سال 2020 در طول همه‌گیری کووید-19.

اگرچه این کانال از زمان افتتاح به طور مداوم توسط کشتی ها مورد استفاده قرار گرفته است، اما بارها تغییرات مالکیتی صورت گرفته است. بیست و پنج سال پیش، در سال 1999، کنترل کانال پاناما بر اساس توافقنامه توریخوس-کارتر به پاناما واگذار شد.

در زمان تحویل، لس آنجلس تایمز گزارش داد که میریا موسکوسو، رئیس جمهور پاناما، پیش از برافراشتن پرچم کشور، به قول معروف «کانال مال ماست».

وزیر ارتش لوئیس کالدرا، رئیس وقت هیأت ایالات متحده در مراسم تحلیف، اظهار داشت: «ایالات متحده نمی‌تواند برای همسایه خوبی با آمریکای لاتین تلاش کند، اگر به اشغال و تقسیم قلمرو کشوری ادامه دهد که یک کشور محسوب می‌شود. دوست.

در حالی که کانال پاناما چشمگیر است، گاهی اوقات به عنوان پسر عموی کوچکتر و کوتاهتر کانال سوئز مصر در نظر گرفته می شود که با طول 120 مایل بسیار طولانی تر است.

اما وجه مشترک این دو پروژه زیرساختی بزرگ این است که کشتیرانی را از مسیرهای انحرافی طولانی نجات داده و به تحویل سریع‌تر کالا در سراسر جهان کمک کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید