باستان شناسان از کشف قدیمی ترین شراب جهان شگفت زده شدند | جهان | اخبار

باستان شناسان از کشف قدیمی ترین شراب جهان در مقبره روم باستان در جنوب اسپانیا “تعجب” کردند.

این مایع در گوری در کارمونا، شهری در منطقه اندلس که برای اولین بار در سال 2019 کشف شد و دارای شش سکنه بود، پیدا شد.

بقایای اسکلت یکی از مردان در مایعی در یک کوزه شیشه ای به رنگ قرمز پیدا شد.

کارشناسانی که دریافتند این مایع هنوز وجود دارد، با وجود اینکه قدمت این مقبره به قرن اول بازمی‌گردد، ابراز شگفتی کردند.

باستان شناس شهری خوان مانوئل رومان از شهر کارمونا می گوید: «در ابتدا از اینکه مایعی در یکی از گورهای دفن نگهداری می شد بسیار شگفت زده شدیم.

تیمی از دپارتمان شیمی آلی در دانشگاه کوردوبا به رهبری پروفسور خوزه رافائل رویز آربولا، این مایع را به عنوان قدیمی ترین شراب کشف شده شناسایی کردند.

رکورد قبلی متعلق به بطری شراب Speyer بود که در سال 1867 یافت شد و مربوط به قرن چهارم بود.

تجزیه و تحلیل های شیمیایی انجام شده توسط سرویس پشتیبانی تحقیقات مرکزی دانشگاه (SCAI) و منتشر شده در مجله علوم باستان شناسی به طور علمی تایید کرد که این مایع شراب است.

علیرغم رنگی که شراب در طول قرن ها به دست آورده بود، عدم وجود اسید سرنگ در مایع، و همچنین مطابق با منابع کتابشناختی، باستان شناسی و شمایل نگاری، نشان می دهد که این شراب سفید است.

با این حال، کارشناسان اشاره می کنند که عدم وجود این اسید در مایع می تواند به دلیل این واقعیت باشد که این اسید در طول زمان تجزیه می شود.

با این وجود، نمک‌های معدنی موجود در مایع باستانی با شراب‌های سفیدی که امروزه در این منطقه تولید می‌شوند، سازگار است.

وضعیت استثنایی حفظ مقبره اسپانیایی، که از زمان رومیان قبل از کشف آن مهر و موم شده بود، کمک کرد تا اطمینان حاصل شود که شراب در حالت طبیعی خود باقی می ماند.

شراب یکی از اشیای گرانبهای یک مراسم تدفین بود که مردگان را در سفر به زندگی پس از مرگ همراهی می کرد. این واقعیت که بقایای اسکلتی غوطه ور در شراب متعلق به یک مرد است، مطابق با رسم روم باستان است که زنان را از مصرف شراب منع می کرد.