دانشمندان از کشف در انبار شراب “غرق” شدند | جهان | اخبار

دانشمندان پس از کشف بطری هایی در زیرزمین املاک ویرجینیا اولین رئیس جمهور ایالات متحده، «بهت زده» ماندند.

پس از کشف، آنها متوجه شدند که شیشه حاوی میوه های کاملاً نگهداری شده، از جمله گیلاس و احتمالاً انگور فرنگی یا توت است.

گفته می شود که ثمرات آن مربوط به زمان جورج واشنگتن، رئیس جمهور سابق آمریکا است.

در زیرزمین عمارت او در سواحل رودخانه پوتوماک، یک حفاری باستان شناسی به عنوان بخشی از یک پروژه بازسازی، ده ها بطری گیلاس و توت را کشف کرد که به خوبی در گودال های ذخیره سازی نگهداری می شدند.

جیسون بوروس، باستان شناس ارشد مونت ورنون، گفت که کشف بسیاری از مواد غذایی کاملاً حفظ شده مربوط به بیش از 250 سال پیش عملاً بی سابقه است.

آقای بوروز به بی بی سی گفت: «پیدا کردن چیزی که اساساً میوه تازه باشد ۲۵۰ سال بعد بسیار دیدنی است. همه ستارگان باید در ترتیب درستی باشند تا این اتفاق بیفتد.”

برخی از بطری ها حاوی قطعات کامل میوه بودند که به عنوان گیلاس قابل تشخیص بودند. به نظر می رسد بطری های دیگر حاوی انگور فرنگی یا مویز هستند، اگرچه در حال حاضر آزمایش هایی برای تایید این موضوع در حال انجام است.

Mount Vernon با وزارت کشاورزی ایالات متحده که در حال انجام آزمایش DNA بر روی این میوه است، کار می کند.

علاوه بر این، آنها بیش از 50 سنگ گیلاس بازیابی شده از بطری ها را تجزیه و تحلیل می کنند تا مشخص کنند که آیا هر کدام برای کاشت مناسب هستند یا خیر.

بنجامین گوتیرز، متخصص ژنتیک گیاهی در وزارت کشاورزی ایالات متحده، در مورد شانس رشد یک درخت از یک گودال گیلاس گفت: “بعید است.”

دانه ها زمانی که خشک می شوند بهترین حالت را دارند، اما بیشتر نمونه های یافت شده در کوه ورنون غرقاب بودند. آزمایشات اولیه بر روی برخی از دانه ها نشان داد که آنها به عنوان دانه قابل دوام نیستند.

با این حال، او خاطرنشان کرد که بطری ها یک کشف قابل توجه بودند. علاوه بر آزمایش DNA، آزمایش‌های شیمیایی می‌تواند نشان دهد که آیا از ادویه‌های خاصی برای نگهداری میوه استفاده شده است یا خیر.

سوابق مونت ورنون نشان می دهد که جورج و مارتا واشنگتن گیلاس را دوست داشتند، به خصوص وقتی که با براندی ترکیب شود.

این بطری‌ها تنها به این دلیل یافت شدند که مونت ورنون در حال انجام پروژه احیای 40 میلیون دلاری این ملک است که انتظار می‌رود تا 250 سالگی این کشور در سال 2026 تکمیل شود.

آقای بوروز گفت: «وقتی ما باستان شناسی انجام می دهیم مخرب است. بنابراین اگر دلیلی برای اختلال در این منابع نداشته باشیم، معمولاً نداریم.»

در این مورد، به دلیل تعمیرات ساختاری لازم در عمارت، زمین دچار اختلال شد. بنابراین ما ابتدا آنجا را نگاه کردیم. ما انتظار نداشتیم همه اینها را پیدا کنیم.»