تونل جدید 6.2 میلیارد پوندی زیر آب طولانی ترین تونل جهان خواهد بود | جهان | اخبار


پروژه جدید 6.2 میلیارد پوندی که قرار است در سال 2029 افتتاح شود، قرار است به طولانی ترین تونل راه آهن و جاده زیرآبی جهان تبدیل شود و زمان سفر بین اسکاندیناوی و اروپای مرکزی در زیر دریای بالتیک را به طور چشمگیری کاهش دهد.

لینک ثابت Fehmarnbelt – یا تونل Fehmarnbelt – زمان سفر با کشتی را از 45 دقیقه به تنها هفت دقیقه کاهش می دهد و جنوب دانمارک را به شمال آلمان متصل می کند.

این تونل همچنین به انتقال سبز در بخش حمل و نقل کمک خواهد کرد.

بر اساس گزارش وب سایت آلمانی Bund، هزینه این پروژه در ابتدا بیش از 4.6 میلیارد پوند برآورد شد، اما به سرعت در سال 2010 پس از امضای قرارداد آلمان و دانمارک برای ساخت تونل به 6.2 میلیارد پوند افزایش یافت. بودجه این تونل توسط دانمارک تامین می شود که برای گذرگاه عوارضی دریافت می کند.

پادشاه دانمارک فردریک X اولین بخش از یک تونل آینده به طول 17 کیلومتر را روز دوشنبه افتتاح کرد. به گزارش یورونیوز، وی از پلاکی در ورودی اولین بخش 217 متری رونمایی کرد که اواخر امسال در یک سنگر دریایی در سمت دانمارک فرو خواهد رفت.

این تونل رودبی را در سمت دانمارک به پوتگارتن در آلمان متصل می‌کند و امکان اتصال جاده‌ای و ریلی به اروپای مرکزی و کشورهای شمال اروپا را فراهم می‌کند. این جایگزین یک سرویس کشتی شلوغ خواهد شد که در حال حاضر توسط Scandlines اداره می شود.

شرکت سازنده این اتصال، Sund & Baelt، ادعا می کند که این طولانی ترین تونل زیر آب خواهد بود.

در آینده، عبور از دریای بالتیک با ماشین در چهار خط در ده دقیقه امکان پذیر خواهد بود.

این همچنین شامل یک خط پرسرعت برقی با قطارهایی است که می توانند به سرعت 200 کیلومتر در ساعت برسند.

این تونل متشکل از 89 عنصر بتنی است که در تاسیسات ویژه ای در رودبیهاون در لولند، بزرگترین سایت ساخت و ساز در شمال اروپا، ساخته می شود. اولین عنصر در ماه می انتخاب شد.

Fehmarn توسط پل صوتی Fehmarn که در سال 1963 افتتاح شد به سرزمین اصلی آلمان متصل می شود. لولند نیز به نوبه خود توسط یک تونل و پل هایی بر روی جزیره فالستر به نیوزیلند متصل می شود. این به نوبه خود از طریق پل Öresund به سرزمین اصلی سوئد متصل می شود که ساخت آن در سال 1995 آغاز شد و چهار سال بعد تکمیل شد.

تصمیم برای اتصال جزیره لولند در جنوب دانمارک با جزیره فهمارن در شمال آلمان در سال 2011 گرفته شد. کار در سمت دانمارک در جولای 2022 آغاز شد و کار در سمت آلمان یک سال بعد آغاز خواهد شد.

در سال 1998، حمل و نقل جاده ای بین جزایر Funen – جایی که Odense، سومین شهر بزرگ دانمارک، در آن قرار دارد – و نیوزیلند – خانه کپنهاگ افتتاح شد. در سال 2000، یک پل و تونلی بر روی تنگه Öresund، کپنهاگ را به مالمو، سومین شهر بزرگ سوئد متصل کرد.

دیدگاهتان را بنویسید