تنریف برای کاهش ازدحام مزمن در جاده های خود در حال برنامه ریزی سرمایه گذاری های عظیم در زیرساخت های ریلی است.
مقامات دولتی هدف خود را ساختن یک شبکه ریلی 4.8 میلیارد پوندی در سراسر جزیره با چهار خط تعیین کرده اند.
اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، انتظار می رود این پروژه تا سال 2045 تکمیل شود و شبکه جدید بیش از 80 کیلومتر را پوشش دهد.
هدف قطار جنوبی ایجاد یک سرویس حمل و نقل عمومی جدید در ساحل شرقی جزیره است.
طول کلی آن تقریبا 80 کیلومتر خواهد بود که 22 کیلومتر آن از طریق تونل ها عبور می کند.
هر قطار ظرفیت 450 مسافر و حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت را خواهد داشت.
به دلیل مشکلات ساخت و ساز، کل سرمایه گذاری حدود 2.3 میلیارد پوند تخمین زده می شود.
قطار شمالی در امتداد کریدور بزرگراه TF-5 حرکت خواهد کرد و اتصالات پر سرعت بین سانتا کروز د تنریف و لوس رئالیخوس را فراهم می کند.
انتظار می رود در مجموع سالانه شش میلیون مسافر از این سرویس استفاده کنند و تا سال 2040 این تعداد به 7.5 میلیون نفر برسد.
یک خط قطار غربی نیز بین Icod de los Vinos و Adeje برنامه ریزی شده است.
هدف آن ارائه یک جایگزین ریلی برای مسیرهای شمال-جنوب در سراسر غرب است و انتظار می رود حدود 1.2 میلیارد پوند هزینه داشته باشد.
شورای منطقه ای امور عمومی و تحرک روز چهارشنبه گفت انتظار می رود ساخت و ساز در دوره قانونی فعلی در سال 2027 آغاز شود.
پابلو رودریگز توضیح داد که تقسیم پروژه به بخشهای کوچکتر، آن را از نظر مالی بادوامتر میکند.
او توضیح داد: «به جای نیاز به 4 میلیارد یورو از قبل، ما در حال بحث در بخش هایی هستیم که به 300 یا 400 میلیون یورو نیاز دارد، که از نظر مالی امکان پذیرتر است.