پوتین و شی جین پینگ چین برای ایجاد مسیر تجاری برنامه ریزی می کنند | جهان | اخبار


ولادیمیر پوتین و شی جین پینگ در حال کار با یکدیگر برای ایجاد یک “جاده ابریشم یخی” جدید برای تقویت و گسترش ارتباطات کشتیرانی کانتینری خود از طریق قطب شمال هستند.

روسیه سال ها برای باز نگه داشتن گذرگاه شمال شرقی در طول تابستان تلاش کرده است و اکنون به نظر می رسد مسکو متحد دیگری برای حمایت از تلاش های خود در کنار تغییرات آب و هوایی پیدا کرده است.

از آنجایی که ایستگاه رادیویی ساحلی تیانجین که نسخه شمال چین از پیش‌بینی کشتیرانی را پخش می‌کند، فهرست مسیرهای دریایی خود را گسترش داد، چین علاقه‌ای دوباره به گذرگاه قطب شمال نشان داد.

تنگه های برینگ، دیمیتری، لاپتف، ولیکیتسکی و کارا برای عملیات روانی مسیر دریای شمال، کوتاه ترین مسیر کشتیرانی که بخش های غربی اوراسیا را به منطقه آسیا و اقیانوسیه متصل می کند، حیاتی هستند.

مسکو امیدوار است سرمایه گذاری بیشتر در این مسیر، ارتباط بین اروپا و بنادر در خاور دور را از طریق اتصالات فعلی از طریق کانال سوئز بهبود بخشد.

الکسی لیخاچه، رئیس آژانس اتمی دولتی روس اتم، در جریان این بازدید، ایجاد یک کمیسیون فرعی جدید روسیه-چین برای مسیر دریای شمال را تایید کرد.

وی گفت: وظیفه ما ایجاد یک برنامه مشترک برای گسترش ترانزیت چین در مسیر دریای شمال در کوتاه ترین زمان ممکن است. وظیفه ما ایجاد یک برنامه مشترک برای گسترش ترانزیت چین در مسیر دریای شمال در کوتاه ترین زمان ممکن است.

لیخاچه پیش بینی کرد که ترانزیت چین از این مسیر طی شش سال آینده به 50 میلیون تن برسد. وی خاطرنشان کرد که مسکو مایل است با چین در ساخت کشتی های قطب شمال و همچنین توسعه بنادر و مراکز لجستیک جدید در امتداد گذرگاه دریای شمالی همکاری کند.

در تلاش برای گسترش روابط تجاری، دو شریک همچنین شماره 1 Arctic Express را راه‌اندازی کرده‌اند که یک سرویس دریایی/ریلی بین مسکو و آرخانگلسک، تنها بندر روسیه در شمال غربی است.

انتظار می‌رود این اتصال 13000 کیلومتری یک هفته سریع‌تر از زیرساخت‌های فعلی مسیر دریای شمال باشد و امکان حمل و نقل سریع‌تر کالا را از طریق اقیانوس منجمد شمالی به چین فراهم کند.

دیدگاهتان را بنویسید