زلنسکی از متحدان خود می خواهد که مانند اسرائیل از اوکراین دفاع کنند: “حملات روسیه نیازمند اتحاد بیشتر است”


ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین خواستار کمک برای مبارزه با روسیه شد.  (سرهی سوپینسکی/ خبرگزاری فرانسه)

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین خواستار کمک برای مبارزه با روسیه شد. (سرهی سوپینسکی/ خبرگزاری فرانسه)

  • اوکراین برای مبارزه با روسیه درخواست کمک می کند.
  • رئیس جمهور اولادزیمیر زلنسکی از متحدان خواست تا متحد شوند.
  • او حمایت از اسرائیل در برابر حمله ایران را مثال زد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه از متحدانش خواست در قبال اوکراین همان «وحدت» را نشان دهند که اسرائیل گفت که حمله آخر هفته گذشته ایران را با حمایت غرب دفع کرده است.

در ماه‌های اخیر، اوکراین به‌طور فزاینده‌ای از تأخیر در کمک‌های غرب، از جمله دفاع هوایی که می‌گوید برای دفع حملات مرگبار روسیه نیاز فوری دارد، ناامید شده است.

زلنسکی در پیامی تلگرامی از متحدان برای پاسخگویی به درخواست اوکراین برای افزایش دفاع هوایی تشکر کرد، اما گفت: شدت حملات روسیه مستلزم اتحاد بیشتر است.

وی گفت: جهان آزاد با دفاع از اسرائیل نشان داد که چنین وحدتی نه تنها ممکن است، بلکه 100 درصد مؤثر است.

وی همچنین خواستار “اراده سیاسی” متحدان اوکراین شد: “همین امر در هنگام محافظت از اوکراین، که مانند اسرائیل، عضو ناتو نیست، در برابر ترور امکان پذیر است.”

بخوانید | اوکراین از درخواست پاپ برای “پرچم سفید” انتقاد کرد و قول داد که تسلیم روسیه نشود.

در ماه فوریه، سنای ایالات متحده یک بسته 95 میلیارد دلاری را تصویب کرد که شامل بودجه قابل توجهی برای کمک به اوکراین برای مبارزه با تهاجم روسیه و همچنین حمایت جدید از اسرائیل و تایوان بود.

اما این قانون در میان مخالفت جناح راست حزب جمهوری خواه در مجلس نمایندگان که با اختلاف اندک تقسیم شده بود، متوقف شد.

یک سرباز اوکراینی از 82 تیپ تهاجمی مجزای هوابرد یک تانک چلنجر 2 را برای نبرد در مکانی نامشخص در نزدیکی خط مقدم در منطقه Zaporozhye در بحبوحه تهاجم روسیه به اوکراین آماده می کند. (Genia Savilov/AFP)

توپچی های اوکراینی در موقعیت f

توپخانه های اوکراینی در یک موقعیت در خط مقدم نزدیک باخموت، منطقه دونتسک کار می کنند. (Genia Savilov/AFP)

با این حال، مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان، یک جمهوری خواه، روز دوشنبه اعلام کرد که در روزهای آینده درباره این قانون رای گیری خواهد شد، اما نه به شکل فعلی.

او گفت در عوض، مجلس “در مورد هر یک از این اقدامات به طور جداگانه در چهار بخش مختلف رای خواهد داد.”

وی افزود که لوایح فردی می توانند تا عصر جمعه رای گیری شوند، اما اعضا اجازه خواهند داشت اصلاحاتی را پیشنهاد کنند که می تواند روند را طولانی تر کند.

دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین نیز در کنفرانس مطبوعاتی خود از غرب خواست از اسرائیل حمایت کند و خواستار کمک های بیشتر «در اسرع وقت» شد.

کوله با همراه با همکار نروژی خود گفت:

ما می بینیم که وقتی متفقین به عنوان یک واحد و به صورت کاملاً هماهنگ عمل می کنند، حتی یک موشک به هدف اصابت نمی کند. در اسرائیل به اهدافی دست می یابد.

وی افزود: «تمام آنچه از شرکای ما می‌خواهیم، ​​حتی اگر نمی‌توانید رفتاری را که در اسرائیل انجام می‌دهید، انجام دهید، آنچه را که نیاز داریم به ما بدهند و ما بقیه را انجام خواهیم داد».

در آخر هفته، ایران در تلافی حمله مرگبار به کنسولگری تهران در دمشق در 1 آوریل، صدها پهپاد و موشک را به سمت اسرائیل پرتاب کرد.

ارتش اسرائیل اعلام کرد که 99 درصد از تهدیدات هوایی را با کمک ایالات متحده و دیگر متحدانش رهگیری کرده است و حمله شبانه تنها خسارات جزئی داشته است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید