طوفان دبی: خانه‌ها، مراکز خرید، فرودگاه‌ها در اثر سیل آسیب دیدند، تعداد قربانیان در عمان به 18 نفر رسید.


در 16 آوریل 2024، طی باران سیل آسا در امیرنشین خلیج دبی، وسایل نقلیه در جاده‌ای سیل‌زده می‌روند. (Giuseppe Cacce/AFP)

در 16 آوریل 2024، طی باران سیل آسا در امیرنشین خلیج دبی، وسایل نقلیه در جاده‌ای سیل‌زده می‌روند. (Giuseppe Cacce/AFP)

  • دبی در اثر طوفان های شدید فلج شد که باعث سیل گسترده در اطراف امارات متحده عربی و بحرین شد.
  • مدارس در سرتاسر امارات تعطیل شد و انتظار می‌رود روز چهارشنبه تعطیل بماند.
  • توصیه هواشناسی “از ساکنان خواست تا تمام اقدامات احتیاطی را انجام دهند و از مناطقی که سیل و آب راکد هستند دوری کنند.”

باران سیل آسا باعث آبگرفتگی جاده ها، خانه ها و مراکز خرید شد و برای مدت کوتاهی فعالیت فرودگاه دبی را به دلیل وقوع طوفان در خلیج فارس در روز سه شنبه متوقف کرد و دست کم 18 نفر را در عمان کشت.

دبی، مرکز مالی خاورمیانه، در اثر طوفان های شدید فلج شد که باعث سیل گسترده در اطراف امارات متحده عربی و بحرین شد.

مراکز خرید اصلی دبی مال و مال امارات تحت تاثیر سیل قرار گرفتند و آب حداقل در یکی از ایستگاه های مترو دبی تا قوزک پا بود.

جاده ها و مناطق مسکونی نیز در صحنه های تکرار شده در اطراف امارات نفت خیز، کشوری بیابانی که باران در آن یک اتفاق غیرعادی است، تحت تاثیر سیل شدید قرار گرفت.

مدارس در سرتاسر امارات تعطیل شد و انتظار می‌رود که روز چهارشنبه تعطیل بماند، زیرا طوفان‌های بیشتری از جمله تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

فرودگاه دبی، شلوغ ترین مرکز بین المللی جهان از نظر ترافیک مسافران، به مدت 25 دقیقه به حالت تعلیق درآمد و بیش از 50 پرواز را لغو کرد.

تصاویر تایید نشده در رسانه‌های اجتماعی هواپیماهایی را نشان می‌دهد که روی باند فرودگاهی پر از آب ایستاده تاکسی می‌کنند.

سخنگوی فرودگاه دبی گفت: به دلیل طوفان شدید، عملیات بعد از ظهر امروز به مدت 25 دقیقه به طور موقت متوقف شد، اما از آن زمان از سر گرفته شده و اکنون در حالت ریکاوری قرار دارد.

دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین العین امارات و الهلال عربستان که قرار بود در العین برگزار شود به دلیل جوی 24 ساعته به تعویق افتاد.

بخوانید | “ما به مداخله دولت نیاز داریم”: باران های شدید ردی از تخریب در Margit، KZN به جای گذاشت

برخی از مناطق داخلی امارات متحده عربی بیش از 80 میلی متر (3.2 اینچ) بارندگی را در 24 ساعت تا ساعت 8 صبح ثبت کردند که نزدیک به میانگین سالانه حدود 100 میلی متر است.

سرویس هواشناسی در پیامی در X، که قبلا توییتر بود، “از ساکنان خواست تا همه اقدامات احتیاطی را انجام دهند … و از مناطق سیل زده و آب ایستاده دوری کنند.”

دولت های امارات و عمان قبلاً هشدار داده بودند که تغییرات آب و هوایی می تواند منجر به سیل های بیشتری شود.

اغلب به سختی می توان رویدادهای آب و هوایی را به تغییرات آب و هوایی نسبت داد، اما دانشمندان می گویند که احتمال و شدت رویدادهای شدید آب و هوایی را افزایش می دهد. بحرین نیز در پی وقوع رعد و برق و رعد و برق در شبانه روز دچار بارش شدید باران و جاری شدن سیل شد.

علی حسن نه ساله در حالی که به مادرش کمک می کرد آب را از زیر خانه شان در منامه پاک کند، گفت: “من عاشق بازی در باران هستم، اما این اولین بار است که مرا می ترساند.”

او اضافه کرد:

از صدای رعد و برق وحشت کردم و آسمان از رعد و برق روشن شد. من هرگز چنین چیزی ندیده بودم، بنابراین با مادرم پنهان شدم … صدای باران من را ترساند.

طوفان‌ها پس از عبور از عمان، امارات، بحرین و بخش‌هایی از قطر را درنوردید که باعث سیل‌های مرگبار شد و ده‌ها نفر را سرگردان کرد.

اورژانس عمان به خبرگزاری رسمی عمان اعلام کرد جسد این کودک روز سه شنبه پیدا شد و تعداد کشته شدگان به 18 نفر و دو نفر مفقود شد.

خبرگزاری ها روز یکشنبه اعلام کردند که 9 دانش آموز و سه بزرگسال بر اثر سیلاب شدن خودروهایشان جان باختند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید