“واقعاً حمله به یک مخالف سیاسی”: دونالد ترامپ برای یک محاکمه وحشیانه در نیویورک آماده می شود


دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، دادگاه عالی ایالت منهتن را پس از اولین روز محاکمه خود به اتهام جعل سوابق تجاری ترک کرد.  ترامپ اولین رئیس جمهور سابق آمریکا بود که تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.  (جینه مون/پول/خبرگزاری فرانسه)

دونالد ترامپ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری آمریکا، دادگاه عالی ایالت منهتن را پس از اولین روز محاکمه خود به اتهام جعل سوابق تجاری ترک کرد. ترامپ اولین رئیس جمهور سابق آمریکا بود که تحت پیگرد قانونی قرار گرفت. (جینه مون/پول/خبرگزاری فرانسه)

  • دونالد ترامپ در جریان محاکمه در دادگاه جنایی منهتن بر صندلی متهم نشست.
  • این اولین بار است که یک رئیس جمهور سابق آمریکا با محاکمه جنایی روبرو می شود.
  • ترامپ این روند را «آزار و اذیت سیاسی» خواند.

صبح بخیر آقای ترامپ.

سلام و احوالپرسی بی‌ضرر یک قاضی نیویورکی، بیان تاسف‌بار دونالد ترامپ را که روز دوشنبه در کنار وکلایش در دادگاه کیفری منهتن نشسته بود، رد کرد.

همانطور که تیم حقوقی او با دادستان ها در مورد اینکه چه مدارکی را می توان پذیرفت، بحث می کرد، به نظر می رسید که اولین رئیس جمهور سابق ایالات متحده که با محاکمه جنایی روبرو شد با دقت گوش داد و – به جز چند کلمه در پاسخ به قاضی خوان مرکان – سکوت کرد.

این پرونده که می‌تواند پیامدهای زیادی هم برای ترامپ و هم برای کشور داشته باشد، در دادگاه 1530 دادگاه بزرگ آرت دکو در خیابان مرکزی نیویورک در حال رسیدگی است.

هنگامی که مرچن دادگاه را باز اعلام کرد، ترامپ کراوات قرمز امضای خود را با پیراهن سفید و کت و شلوار آبی سرمه ای و سنجاق با یقه پرچم ایالات متحده پوشید.

بخوانید | محاکمه پرداخت ستاره پورنو دونالد ترامپ آغاز شد. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید

چهل و پنجمین رئیس جمهور پس از اینکه مرچان از درخواست های مکرر دفاع برای استعفای خود امتناع کرد، نگاهی سرکش به قاضی انداخت و او را به “فساد” در پلت فرم Truth Social خود متهم کرد.

قاضی گفت:

ما عدالت می خواهیم، ​​این تمام چیزی است که می خواهیم.

این پرونده قرار است تا دو ماه به طول بینجامد و بر پرداخت ها به ستاره سابق فیلم های بزرگسالان استورمی دنیلز تمرکز دارد، زیرا ترامپ به پیروزی انتخاباتی خود در سال 2016 نزدیک می شود.

ترامپ روند را که عمدتاً فنی بود، مانند موارد دیگر از مسیر خارج نکرد.

این شامل یک دعوای کلاهبرداری مدنی است که در دادگاهی در همان نزدیکی رسیدگی شده است که در آن او برای یک مجازات مدنی 355 میلیون دلاری درخواست تجدید نظر کرده است.

زمان ممکن است علیه ترامپ باشد که در حال مبارزه برای برکناری جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از کاخ سفید در انتخابات نوامبر است، زیرا انتخاب هیئت منصفه به تنهایی ممکن است تا دو هفته طول بکشد.

بیش از 100 هیئت منصفه آینده نگر در یک زمان در دادگاهی متشکل از 500 نفر حضور خواهند داشت.

ترامپ به طور مرتب با وکلایی که در دو طرف او نشسته بودند صحبت می‌کرد و وقتی دادستان‌ها نظراتی را ارائه می‌کردند که او با آن مخالف بود، سرش را با عصبانیت تکان می‌داد.

او در یک نقطه در پاسخ به صدای ضبط شده ای که در مورد اینکه چقدر با زنان خوب رفتار می کند، زمزمه کرد: «درست است.

دونالد ترامپ و استورمی دنیلز

دونالد ترامپ به دلیل پرداخت پول به استورمی دنیلز با محاکمه روبرو می شود. (ماندل نگان، اتان میلر/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

با این حال، زمانی که دادستان کلیپ بدنامی را نشان داد که در آن او گرفتن زنان توسط اندام تناسلی را توصیف می کند، واکنشی نشان نداد.

به گفته خبرنگار نیویورک تایمز که در کنار ترامپ نشسته بود، گاهی به نظر می رسید که او با سر پایین به خواب می رفت.

اما قبل از اینکه بنشیند و دست‌هایش را پشت میز چوبی قهوه‌ای رنگ که وکلایش پرونده‌های خود را در آنجا می‌گذاشتند، ببندد، نامزد احتمالی جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ لحن دادگاه را تنظیم کرد.

این یک “حمله به آمریکا” و “آزار و شکنجه سیاسی” است.

ترامپ گفت: «این کشوری است که در حال شکست است، این کشوری است که توسط یک فرد نالایق اداره می‌شود که در این امر نقش دارد.»

این واقعاً حمله به یک مخالف سیاسی است، فقط همین، بنابراین حضور در اینجا باعث افتخار من است.»

پس از چند لحظه، پنج عکاس فراخوانده شدند تا صحنه ای بی سابقه را به تصویر بکشند – رئیس جمهور سابق پشت میز متهم نشسته بود.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید