برای اولین بار در تاریخ، محاکمه ترامپ در پرونده اختفای پول در نیویورک آغاز شد


رسانه‌ها در بیرون از برج ترامپ منتظرند، جایی که قرار بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دادگاه کیفری منهتن برود تا در اولین روز محاکمه خود به اتهام سرپوش گذاشتن بر پرداخت‌های جراحی مربوط به روابط خارج از ازدواج شرکت کند.  (چارلی تریبالو/ خبرگزاری فرانسه)

رسانه‌ها در بیرون از برج ترامپ منتظرند، جایی که قرار بود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به دادگاه کیفری منهتن برود تا در اولین روز محاکمه خود به اتهام سرپوش گذاشتن بر پرداخت‌های جراحی مربوط به روابط خارج از ازدواج شرکت کند. (چارلی تریبالو/ خبرگزاری فرانسه)

  • قرار است دونالد ترامپ روز دوشنبه به دلیل نقشش در پرداخت های پنهان محاکمه شود.
  • این امر او را به اولین رئیس جمهور ایالات متحده در تاریخ تبدیل می کند که به دلیل رفتار جنایی تحت پیگرد قانونی قرار می گیرد.
  • این جدی ترین اتهامی نیست که او با آن مواجه است، اما این پرونده ممکن است تنها موردی باشد که قبل از انتخابات آمریکا در ماه نوامبر تکمیل خواهد شد.

دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور سابق آمریکا بود که روز دوشنبه با محاکمه جنایی به دلیل پرداخت پول به یک ستاره فیلم های مستهجن روبرو شد که می تواند او را برای هفته ها در دادگاه نگه دارد و تلاش او برای بازپس گیری کاخ سفید را پیچیده کند.

ترامپ 77 ساله باید در دادگاه منهتن حاضر شود که انتظار می رود تا ماه می ادامه داشته باشد. انتظار می‌رود انتخاب هیئت منصفه حدود یک هفته طول بکشد و پس از آن شهادت شاهدان برگزار شود.

بلوک مقابل دادگاه منهتن محاصره شده بود، پیچ و خم از موانع پلیس، ارتش کوچکی از خبرنگاران را به سطح اول امنیتی منتقل می کند. تعدادی از معترضان که در میدان مقابل تجمع کرده بودند، تابلوهایی با دست نقاشی کردند که روی آن نوشته شده بود «فلایر» و «ترامپ را محکوم کن».

اگرچه برخی از کارشناسان حقوقی این پرونده را کم‌خطرترین اتهام از چهار اتهام کیفری وی می‌دانند، اما تنها موردی است که پیش از انتخابات 5 نوامبر محاکمه می‌شود.

ترامپ اعتراف به بی گناهی کرد. در صورت محکومیت، او همچنان می تواند در سمت خود باقی بماند، اما نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان می دهد که محکومیت می تواند به چشم انداز او آسیب برساند.

این تاجر تبدیل به سیاستمدار، که از سال 2017 تا 2021 به عنوان رئیس جمهور فعالیت می کرد، از محاکمه های گذشته برای جمع کردن حامیان خود استفاده کرده و ادعا می کند که توسط دشمنان سیاسی مورد آزار و اذیت قرار می گیرد.

دادستان های ایالت نیویورک او را متهم به جعل اسناد برای مخفی کردن مبلغ 130000 دلار در روزهای پایانی کمپین ریاست جمهوری 2016 برای خرید سکوت ستاره فیلم های پورن استورمی دنیلز در مورد برخورد جنسی او در سال 2006 می کنند.

ترامپ چنین رابطه ای را رد کرده است. او سال گذشته در مورد 34 فقره جعل اسناد تجاری در پرونده ای که توسط دادستان منطقه منهتن، آلوین براگ، یک دموکرات، در دادگاه ایالت نیویورک مطرح شده بود، بی گناه بود.

در سه پرونده جنایی دیگر، او متهم به سوء استفاده از اطلاعات طبقه بندی شده و تلاش برای برگرداندن شکست خود در انتخابات 2020 از جو بایدن دموکرات است. او تمام پرونده های جنایی علیه خود را توطئه ای از سوی دموکرات های بایدن برای تضعیف کمپین ریاست جمهوری او توصیف کرد.

آدام کافمن، دادستان سابق دادستان منطقه منهتن، گفت: “دفاع استدلال خواهد کرد که این یک تعقیب با انگیزه سیاسی است و اگر آنها جرم واقعی داشتند، مرتکب یک جرم واقعی می شدند و در عوض ورودی های کمی در دسته چک دارند.” دفتر.

ترامپ صبح دوشنبه این اظهارات را در شبکه های اجتماعی تکرار کرد و گفت قاضی خوان مرکانت که بر این محاکمه نظارت دارد “بسیار متناقض” است.

براگ مدعی شد که این پرونده شامل یک طرح غیرقانونی برای فساد انتخابات 2016 از طریق دفن یک داستان رسوایی است که به کمپین ترامپ آسیب می رساند. وکلای ترامپ گفتند پرداخت به دانیلز یک کمپین غیرقانونی نبود.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس که هفته گذشته منتشر شد نشان داد که از هر سه رای دهنده تقریباً دو نفر اتهامات موجود در این پرونده را حداقل جدی می دانند. از هر چهار نفر از جمهوری‌خواهان و نیمی از مستقل‌ها یک نفر می‌گویند که اگر ترامپ به جرمی مجرم شناخته شود، به او رای نمی‌دهند.

ممکن است چند روز طول بکشد تا یک هیئت منصفه از میان گروهی از افراد منهتن به شدت دموکرات انتخاب شود و پس از آن بیانیه‌های آغازین و شهادت شاهدان برگزار شود.

دنیلز و مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ، که شهادت دادند که او این پرداخت ها را به دانیلز پرداخت کرده است، از جمله شاهدانی هستند که انتظار می رود شهادت دهند. ترامپ گفته است که قصد دارد در دفاع از خود شهادت دهد، یک پیشنهاد مخاطره آمیز که او را برای بازجویی متقابل توسط دادستان ها باز می کند.

“بگیر و بکش”

دادستان ها گفتند که پرداخت به دنیلز که نام اصلی او استفانی کلیفورد است، بخشی از یک طرح بزرگتر «بگیر و بکش» برای سرپوش گذاشتن بر اطلاعات نامطلوب درباره ترامپ قبل از انتخاباتی بود که در آن هیلاری کلینتون دموکرات را شکست داد.

ترامپ متهم است که غرامت کوهن را به عنوان حقوق قانونی ماهانه در دفاتر شرکت املاک نیویورک خود ثبت کرده است. جعل اسناد تجاری یک جنایت در نیویورک است که مجازات آن تا چهار سال زندان است، اگرچه بسیاری از متهمان متهم به این اتهام به جریمه نقدی یا مشروط محکوم شدند.

دفاعیات ترامپ استدلال کرد که پرداخت‌های او به کوهن در سال 2017، زمانی که او رئیس‌جمهور بود، برای خدمات حقوقی بود. ترامپ کوهن را “دروغگوی سریالی” خوانده است و انتظار می رود وکلای او در دادگاه به اعتبار او حمله کنند. در سال 2018، کوهن به تخلفات مالی مبارزات انتخاباتی اعتراف کرد، اما دادستان‌های فدرال که این پرونده را باز کردند، ترامپ را متهم نکردند.

هفته گذشته وکلای ترامپ سه درخواست در آخرین لحظه برای به تاخیر انداختن دادگاه ارائه کردند. همه توسط داوران رد شدند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید