رسانه دولتی کره شمالی یک “کلاهک فوق العاده بزرگ” را آزمایش کرده است


در این عکس که در 19 آوریل 2024 گرفته شده است و توسط خبرگزاری رسمی کره (KCNA) در 20 آوریل 2024 منتشر شده است، اداره موشکی کره شمالی در حال انجام آزمایش عملکرد یک کلاهک فوق العاده بزرگ طراحی شده برای "خواسال-1 را-3" موشک کروز استراتژیک در دریای غرب کره.  (KCNA از طریق KNS/AFP)

در این عکس که در 19 آوریل 2024 گرفته شده و توسط خبرگزاری رسمی کره (KCNA) در 20 آوریل 2024 منتشر شده است، اداره موشکی کره شمالی در حال انجام آزمایش عملکرد یک کلاهک فوق‌العاده بزرگ توسعه یافته برای Hwasal-1 Ra دیده می‌شود. -3. موشک کروز استراتژیک در دریای کره غربی. (KCNA از طریق KNS/AFP)

  • کره شمالی یک «کلاهک فوق‌العاده بزرگ» را برای یک موشک کروز استراتژیک آزمایش کرده است زیرا این نگرانی وجود دارد که این سلاح را برای استفاده در اوکراین به روسیه می‌دهد.
  • این به دنبال وتوی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل متحد و پایان دادن به نظارت بر نقض تحریم های کره شمالی صورت گرفت.
  • تحلیلگران بر این باورند که این آزمایش ها ممکن است پاسخی به درخواست روسیه برای حمایت نظامی باشد.

رسانه های دولتی روز شنبه اعلام کردند که کره شمالی یک “کلاهک فوق العاده بزرگ” را که برای موشک کروز استراتژیک در نظر گرفته شده بود، آزمایش کرده است که این آخرین آزمایش از زمانی است که روسیه نظارت بر تحریم های سازمان ملل علیه این کشور مجهز به سلاح هسته ای را در ماه گذشته لغو کرد.

این اعلام پس از آن صورت گرفت که روسیه در ماه مارس از حق وتوی خود در شورای امنیت سازمان ملل استفاده کرد تا عملاً نظارت سازمان ملل بر نقض تحریم‌ها علیه دولت کیم جونگ اون بر سر برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی‌اش را متوقف کند.

تحلیلگران هشدار داده‌اند که کره شمالی ممکن است موشک‌های کروز را قبل از ارسال آن‌ها به روسیه برای استفاده در اوکراین آزمایش کند، در حالی که واشنگتن و سئول می‌گویند که کیم جونگ اون این تسلیحات را به‌رغم تحریم‌های سازمان ملل که چنین اقداماتی را ممنوع کرده است، به مسکو ارسال کرده است.

خبرگزاری KCNA روز شنبه با اشاره به کره شمالی در مخفف نام رسمی این کشور گفت: «اداره موشکی کره شمالی آزمایش عملکرد یک کلاهک فوق‌العاده بزرگ را که برای موشک کروز استراتژیک Khwasal-1 Ra-3 در نظر گرفته شده بود، انجام داد.

کره شمالی همچنین نوع جدیدی از موشک ضدهوایی Pyoljji-1-2 را در دریای کره غربی آزمایش کرد و افزود که هر دو آزمایش بعد از ظهر جمعه انجام شد.

این عکس در 19 آوریل 2024 گرفته شده و منتشر شده است

در این عکس که در 19 آوریل 2024 گرفته شده و توسط خبرگزاری رسمی مرکزی کره (KCNA) در 20 آوریل 2024 منتشر شده است، اداره موشکی کره شمالی پرتاب آزمایشی موشک ضد هوایی جدید Pyoljji-1-2 را نشان می دهد. در دریای کره غربی (KCNA از طریق KNS/AFP)

ارتش سئول روز شنبه اعلام کرد که حوالی ساعت 15:30 (06:30 به وقت گرینویچ) روز جمعه “چند موشک کروز و موشک زمین به هوا” را شناسایی کرده است که به سمت همین آب، که به دریای زرد نیز معروف است، شلیک شده است.

این سازمان افزود که فعالیت‌های نظامی کره شمالی را از نزدیک زیر نظر دارد و اگر پیونگ‌یانگ دست به اقدامی تحریک‌آمیز بزند، آن را قاطعانه و قاطع مجازات خواهیم کرد.

در سال جاری، پیونگ یانگ کره جنوبی را “دشمن اصلی” خود اعلام کرده است، سازمان های اتحاد و تبلیغات را رد کرده و به دلیل “حتی 0.001 میلی متر” نقض ارضی تهدید به جنگ کرده است.

بر خلاف همتایان بالستیک خود، آزمایش های موشک کروز توسط تحریم های فعلی سازمان ملل علیه کره شمالی منع نشده است.

موشک‌های کروز نسبت به موشک‌های بالستیک پیشرفته‌تر به سمت جت حرکت می‌کنند و در ارتفاعات پایین‌تر پرواز می‌کنند، که شناسایی و رهگیری آنها را دشوارتر می‌کند.

“تقاضای روسیه”

آن چانگ ایل، یک محقق فراری که مؤسسه جهانی مطالعات کره شمالی را اداره می کند، به خبرگزاری فرانسه گفت که آزمایش اعلام شده در روز شنبه به نظر می رسد شامل «نوع جدیدی از سوخت جامد است و به نظر می رسد بخشی از تولید صادراتی در این کشور باشد. پاسخ به تقاضای روسیه».

روز شنبه، پیونگ یانگ گفت این آزمایش ها “بخشی از فعالیت های منظم” اداره موشکی این کشور بوده و “هیچ ربطی به وضعیت اطراف ندارد”.

او بدون اشاره به جزئیات بیشتر افزود: “هدف مشخصی با آزمایش ها محقق شد”.

یانگ مو جین، رئیس دانشگاه مطالعات کره شمالی در سئول، گفت که این آزمایش‌ها برای “تعیین نوع و قدرت – از نظر وزن و قدرت مخرب – سرجنگی است که می‌تواند بر روی یک کلاهک بسیار قابل مانور سوار شود. سلاح موشک کروز”.

او به خبرگزاری فرانسه گفت که کره شمالی علاوه بر برنامه هسته ای خود به “بهبود عملکرد تسلیحات متعارف خود و همچنین موشک های کروز” ادامه خواهد داد.

بخوانید | WHO می‌گوید «غلظت‌های بسیار بالایی» از سویه H5N1 آنفولانزای پرندگان در شیر یافت می‌شود

سال گذشته، کره شمالی بی‌اعتنایی به تحریم‌های سازمان ملل که از سال 2006 اعمال شده و با وجود هشدارهای واشنگتن و سئول، بی‌سابقه آزمایش‌های موشکی انجام داد.

در سال 2022، پیونگ یانگ خود را یک کشور دارای سلاح هسته‌ای «غیرقابل بازگشت» اعلام کرد.

در اوایل آوریل، کره شمالی اعلام کرد که یک موشک مافوق صوت جدید با سوخت جامد میان برد و دوربرد آزمایش کرده است.

این کشور عمدتاً منزوی اخیراً روابط نظامی خود را با مسکو تقویت کرده است و در ماه جاری از روسیه به دلیل اعمال حق وتو برای جلوگیری از بازگرداندن هیئت کارشناسان سازمان ملل که بر تحریم های بین المللی علیه آن نظارت می کنند، تشکر کرد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید