بایدن لایحه هایی را برای کمک به اوکراین و ممنوعیت TikTok پس از مقابله با جمهوریخواهان امضا می کند


جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  (عکس از ANDREW CABALLERO-REYNOLDS/AFP)

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا (عکس از ANDREW CABALLERO-REYNOLDS/AFP)

  • رئیس جمهور جو بایدن روز چهارشنبه لایحه ای را امضا کرد که به موجب آن میلیاردها دلار کمک جدید ایالات متحده به اوکراین برای جنگ با روسیه ارائه می کند.
  • این لایحه 61 میلیارد دلار کمک به این کشور ویران شده از جنگ ارائه می کند که حامیان آن را به تاخیر در دریافت کمک های مالی اضافی از ایالات متحده متهم می کنند.
  • بایدن همچنین لایحه جداگانه ای را در رابطه با قانون ممنوعیت TikTok در ایالات متحده امضا کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه لایحه‌ای را امضا کرد که میلیاردها دلار کمک جدید ایالات متحده به اوکراین برای جنگ با روسیه ارائه می‌کند، که نشان‌دهنده یک پیروزی نادر دو حزبی برای رئیس‌جمهور در حالی که او به دنبال انتخاب مجدد است و به ماه‌ها کشمکش با جمهوری‌خواهان کنگره پایان می‌دهد.

بایدن گفت: «این حمایت حیاتی از شرکای آمریکا فراهم می کند تا بتوانند از خود در برابر تهدیدات علیه حاکمیتشان دفاع کنند.

بایدن همچنین لایحه جداگانه ای را امضا کرد که مربوط به قانونی است که تیک تاک را در ایالات متحده ممنوع می کند، مگر اینکه مالک آن، شرکت فناوری چینی ByteDance، این برنامه ویدیوی کوتاه محبوب را ظرف 9 ماه تا یک سال آینده واگذار کند.

پلت فرم رسانه های اجتماعی به ویژه در میان آمریکایی های جوان و چپگرا محبوب است، گروهی که برای پیروزی بایدن در نوامبر بسیار مهم است.

بایدن، یک دموکرات که انتظار می‌رود در انتخابات نوامبر با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق جمهوری‌خواه روبرو شود، شش ماه را صرف فشار بر قانون‌گذاران برای تصویب بودجه بیشتر برای اوکراین کرده است، اوکراینی که بیش از دو سال است با تهاجم گسترده روسیه مبارزه می‌کند. ترامپ با کمک به اوکراین مخالفت کرده است و برخی جمهوری خواهان کنگره از حمایت از آن خودداری کرده اند.

این زمانی پایان یافت که مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان به طور ناگهانی مسیر خود را تغییر داد و چهار لایحه را در روز شنبه تصویب کرد که به اوکراین، اسرائیل، تایوان و دیگر شرکای ایالات متحده در منطقه هند و اقیانوس آرام کمک مالی می کرد.

بایدن و مایک جانسون، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در ماه فوریه مذاکرات فشرده‌ای در مورد اوکراین داشتند و رئیس‌جمهور از جمهوری‌خواهان درخواست کرد که از این بسته حمایت کنند و آنها را به خاطر انجام ندادن آن مورد سرزنش قرار داد. جانسون که با درخواست‌های برخی جمهوری‌خواهان راست‌گرا برای استیضاح او به دلیل دور زدن کمک‌ها مواجه است، اوایل ماه جاری با ترامپ در فلوریدا دیدار کرد. رئیس جمهور سابق گفت که جانسون “کار واقعاً خوبی انجام می دهد.”

بخوانید | سنای آمریکا لایحه کمک خارجی ۹۵ میلیارد دلاری را تصویب کرده است که انتظار می‌رود بایدن آن را روز چهارشنبه امضا کند.

مجلس سنای ایالات متحده سه شنبه شب با تصویب لایحه ای جامع برای کمک 61 میلیارد دلاری به این کشور ویران شده از جنگ که حامیان آن را به تاخیر در دریافت کمک های مالی اضافی از ایالات متحده متهم می کنند، به تصویب رساند.

بایدن در بیانیه‌ای پس از رأی‌گیری سنا در روز سه‌شنبه گفت: «کنگره قانون من را برای تقویت امنیت ملی ما تصویب کرد و پیامی درباره قدرت رهبری آمریکا به جهان ارسال کرد: ما قاطعانه برای دموکراسی و آزادی و علیه استبداد و ظلم ایستاده‌ایم». .

او گفت که این لایحه را روز چهارشنبه امضا خواهد کرد.

هدر کانلی، کارشناس مسائل اروپا، گفت که پیروزی متحدان آمریکا و بایدن بسیار کم است. [the] عواقبی که تأخیر برای کیف در میدان جنگ داشت.

کانلی، رئیس صندوق آلمانی مارشال ایالات متحده، گفت: «این پیام قدرتمندی از سوی رهبری آمریکا در زمان بی‌ثباتی فوق‌العاده است، اما این تأخیر شکاف‌هایی در اعتماد ایجاد کرده است». همانطور که به سمت انتخابات پیش می رویم، این اعتماد همچنان تحت نظارت خواهد بود.

بایدن مدعی شد که پس از دوره پرفراز و نشیب چهار ساله ترامپ در قدرت، به بازگرداندن اعتبار ایالات متحده در صحنه جهانی کمک کرده است، تا حدی با تقویت اتحاد ناتو و ایجاد یک جبهه متحد علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه.

ترامپ از سیاست «اول آمریکا» حمایت می‌کند و تهدید کرده است که به متحدان ناتو اجازه می‌دهد تا خودشان را تامین کنند، مگر اینکه هزینه‌های دفاعی را افزایش دهند.

دو مقام آمریکایی به رویترز گفتند که دولت بایدن در حال آماده سازی یک بسته کمک نظامی یک میلیارد دلاری برای اوکراین است، اولین بسته ای که از این لایحه حاصل می شود.

جمهوری خواهانی که از بسته کمکی حمایت کردند، گفتند که این بسته رای دادن به بایدن نیست، بلکه بازتابی از ارزش های حزبشان است.

سناتور دان سالیوان از آلاسکا در سخنرانی خود در سنا گفت: “صلح از طریق قدرت. این سنت ماست.” برای جمهوریخواهان و دوستان من در سنا، سنت ما بسیار جدی تر است. او بیشتر افتخار می کند. و من این را به شما خواهم گفت: او از حمایت مردم آمریکا بسیار بیشتر است. صلح از طریق قدرت، نه عقب‌نشینی آمریکا.»



Source link

دیدگاهتان را بنویسید