آفکام راههایی را فهرست میکند که شرکتهای رسانههای اجتماعی میتوانند سن کاربران را تأیید کنند، از جمله نیاز به شناسه عکس مانند گذرنامه، با استفاده از تخمین سن چهره – که در آن نرمافزار رایانهای برای محاسبه سن کاربر استفاده میشود – یا چندین سرویس دیجیتالی در صورت وجود خارجی شرکت تأیید سن را ارائه می دهد.
شرکتهای رسانههای اجتماعی همچنین باید الگوریتمهای خود را تنظیم کنند – که تعیین میکند چه محتوایی به طور خودکار توسط کاربران تبلیغ میشود – تا مضرترین محتوا را از فیدهای رسانههای اجتماعی کودکان فیلتر کنند. این برای پوشش مطالبی مانند خودآزاری، خودکشی و اختلالات خوردن در نظر گرفته شده است.
بارگذاری
این به دنبال مرگ مولی راسل، دختر 13 سالهای است که پس از دریافت 16000 پیام “مخرب” در شبکههای اجتماعی که در شش ماه گذشته به خودآزاری، اضطراب و خودکشی تشویق میکردند، جان خود را از دست داد.
ملانی داوز، مدیر اجرایی آفکام گفت: شرکتها باید «الگوریتمهای تهاجمی» را که محتوای مضر برای کودکان را تبلیغ میکنند رام کنند و بررسی سن را معرفی کنند تا مطمئن شوند کودکان فقط محتوای مناسب سن را میبینند.
او گفت: “شما نمی توانید از هر فاجعه ای جلوگیری کنید، اما من فکر می کنم ما می توانیم با اقداماتی که انجام می دهیم از مرگ و میرهای آینده جلوگیری کنیم.”
پیش نویس قانون پیش از اجرایی شدن بهار آینده برای تصویب به مجلس ارائه می شود. این بدان معناست که همه سرویسهایی که محتوای مضر را ممنوع نمیکنند، و آنهایی که خطر بیشتری برای توزیع آن در پلتفرمشان وجود دارد، باید کنترلهای سنی «بسیار مؤثر» را برای جلوگیری از دیدن آن توسط کودکان اعمال کنند.
Ofcom گفت: «در برخی موارد این به معنای جلوگیری از دسترسی کودکان به کل سایت یا برنامه است. برای دیگران، ممکن است به معنای محدودیت سنی دسترسی به بخشهای مخصوص بزرگسالان از سایت یا برنامه آنها یا محدود کردن دسترسی کودکان به محتوایی باشد که آنها آن را مضر تشخیص میدهند.
تنظیم کننده نمی تواند حداقل محدودیت سنی را برای سایت های رسانه های اجتماعی اعمال کند، اما منابع دولتی گفتند که تأیید سن به شرکت های رسانه های اجتماعی اجازه می دهد تا ممنوعیت های خود را برای افراد زیر 13 سال اجرا کنند. این منبع گفت: “اگر آنها تصمیم گرفتند این کار را انجام ندهند، مایلیم از آنها در این مورد سوال بپرسیم.”
شرکتهای فناوری همچنین طبق قانون ایمنی آنلاین بریتانیا ملزم به اجرای شرایط و ضوابط خود هستند که محدودیتهای سنی را مشخص میکند. اگر شرایط خود را رعایت نکنند، تا 10 درصد از گردش مالی جهانی را جریمه خواهند کرد.
تحقیقات Ofcom نشان می دهد که استفاده از رسانه های اجتماعی با افزایش سن افزایش می یابد، به طوری که 34 درصد از کودکان سه تا هفت ساله، 63 درصد از کودکان هشت تا یازده ساله، 92 درصد از کودکان 12 تا 15 ساله و 95 درصد از کودکان 16 ساله. قدیمی – 17 ساله
دونلان در پلتفرم هایی مانند اینستاگرام، فیس بوک، اسنپ چت و تیک تاک خواستار «تحمل صفر» برای کودکان زیر سن قانونی شد. اگر این به معنای غیرفعال کردن حساب های کودکان نه یا هشت ساله است، آنها باید این کار را انجام دهند.”
طبق این کد، شرکتهای رسانههای اجتماعی باید اطمینان حاصل کنند که کودکان میتوانند «بازخورد منفی» بدهند تا الگوریتمها بدانند چه چیزی را نباید پست کنند. انتظار میرود شرکتهایی مانند گوگل تنظیمات «جستجوی ایمن» داشته باشند که کودکان نتوانند آنها را خاموش کنند و مضرترین محتوا را فیلتر کنند.
بارگذاری
پیتر وانلس، مدیر اجرایی مؤسسه خیریه کودکان NSPCC، گفت که پیشنویس کد یک «گام خوشآمد در مسیر درست» برای محافظت از کودکان آنلاین است.
زمانی که کد نهایی اجرایی شود، شرکتهای فناوری طبق قانون ملزم خواهند شد که از امنیت اساسی پلتفرمهایشان برای کودکان اطمینان حاصل کنند و ما از آنها میخواهیم که اکنون از منحنیها جلوتر باشند و برای جلوگیری از محتوای نامناسب و مضر اقدام فوری انجام دهند. به اشتراک گذاشته شده با کودکان و نوجوانان.”
تلگراف، لندن
از خبرنگاران خارجی ما در مورد آنچه در سرتاسر جهان خبرساز شده است یادداشت بگیرید. برای خبرنامه هفتگی What in the World اینجا ثبت نام کنید.