فرانسه که به خاطر رویکرد آرام خود به زندگی معروف است، به نظر میرسد که این شهرت را به کنترلکنندگان ترافیک هوایی خود میدهد و به طور بالقوه باعث ویرانی مسافران تعطیلات میشود.
گزارش شده است که یک توافق اخیر که به کنترل کنندگان اجازه می دهد تا سه ساعت دیرتر بمانند و سه ساعت زودتر از آنجا خارج شوند، می تواند تاخیرها را بدتر کند و مسافران را ناامید کند.
اتحادیه ملی کنترلکنندگان ترافیک هوایی با موفقیت در این معامله میانجیگری کرد، که به کنترلکنندگان ترافیک هوایی اجازه میدهد ساعتهای بسیار کمتری از آنچه که رسماً تعیین شده است کار کنند.
رسانههای فرانسوی گزارش میدهند که در حالی که کنترلرها قرار است 32 ساعت در هفته کار کنند، در واقع 25 درصد کمتر کار میکنند و حقوق مناسبی تا 108000 یورو در سال دریافت میکنند.
یک کنترلر ناشناس ترافیک هوایی به روزنامه فرانسوی Le Parisien گفت که آنها اغلب قبل از تصمیم به رفتن به شیفت، شرایط ترافیک هوایی را ارزیابی می کنند.
آنها گفتند: “بسته به بار پیش بینی شده، ساعت 11 صبح یا دیرتر وارد می شوم.” یکی دیگر از کنترلکنندهها به مجله Le Point گفت که مدیران تا زمانی که در مواقع اضطراری میتوانند به آنها دسترسی داشته باشند، چشم خود را روی تأخیر میبندند، حتی مواردی از تلاش برای تماس با همکارانی که در خارج از کشور بودند را بازگو میکنند.
علیرغم تضمینهای کنترلکنندههای ترافیک هوایی مبنی بر حفظ ایمنی، مسئولان برنامههای نامنظم آنها را عامل ایجاد تاخیر در پرواز میدانند. سال گذشته، 24.31 درصد از پروازها از فرودگاه های فرانسه با تأخیر مواجه شدند، اگرچه این رقم کمی کمتر از بریتانیا (25.39 درصد) بود.
دولت پرزیدنت مکرون به عنوان بخشی از اصلاحات گسترده تر، از جمله کاهش تعداد برج های کنترل ترافیک هوایی در فرانسه، به دنبال رعایت وقت شناسی میان کنترلرهای ترافیک هوایی است.
با این حال، وزرا که در جریان المپیک پاریس با تهدید اعتصاب مواجه شدند، به خواسته های اتحادیه اعزام کنندگان تن دادند و امتیازات قابل توجهی دادند.
بر اساس قرارداد جدید، کنترلکنندهها سالانه 18 هزار یورو افزایش حقوق دریافت میکنند، هر سال 18 روز تعطیلات اضافی و امکان بازنشستگی در 59 سالگی را دریافت خواهند کرد. ارزش این قرارداد طی چهار سال 70 میلیون یورو برآورد شده است. توسط خطوط هوایی حمل می شود.
این تسلیم شدن در برابر خواسته های کاری فراتر از کنترل ترافیک هوایی است. کارگران حمل و نقل عمومی در پاریس “پاداش المپیک” تا 2500 یورو دریافت کردند، در حالی که افسران پلیس بر روی پاداش 1900 یورو توافق کردند. کارمندان SNCF، اپراتور دولتی راه آهن، نیز حق بازنشستگی زودتر را به دست آوردند که تاثیر اصلاحات بازنشستگی ماکرون را کاهش داد.