مایکروسافت معتقد است که عملیات نفوذ روسیه در انتخابات آمریکا آغاز شده است


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه.  (اینها)

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه. (اینها)

  • مایکروسافت گفت که روسیه در تلاش است بر انتخابات ایالات متحده تأثیر بگذارد، اما نه به سرعت رای گیری گذشته.
  • با این حال، ممکن است تا نوامبر تغییر کند.
  • این گروه روسی همچنین در تلاش است تا اندیشکده ها و شخصیت های سیاسی را هک کند.

مایکروسافت روز چهارشنبه گفت که کمپین‌های اینترنتی روسیه برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری آتی ایالات متحده در 45 روز گذشته آغاز شده است، اما با سرعت کمتری نسبت به انتخابات گذشته.

بر اساس گزارش محققان این غول فناوری، حساب‌های مرتبط با روسیه در حال پخش محتوای بحث‌برانگیز با هدف مخاطبان آمریکایی هستند، از جمله انتقاد از حمایت ایالات متحده از اوکراین در جنگ با روسیه.

سفارت روسیه در واشنگتن به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد، اما کرملین ماه گذشته گفت که در انتخابات نوامبر آمریکا مداخله نخواهد کرد. وی همچنین اتهامات آمریکا مبنی بر سازماندهی کمپین هایی برای تأثیرگذاری بر انتخابات ریاست جمهوری 2016 و 2020 آمریکا را رد کرد.

به گفته محققان، اگرچه فعالیت روسیه مشاهده شده توسط مایکروسافت به شدت در انتخابات قبلی نیست، اما ممکن است در ماه های آینده افزایش یابد.

مایکروسافت گفت: «پیام‌های مربوط به اوکراین – از طریق رسانه‌های سنتی و رسانه‌های اجتماعی – طی دو ماه گذشته از طریق ترکیبی از کمپین‌های پنهان و آشکار حداقل ۷۰ مجموعه از فعالیت‌های مرتبط با روسیه که ما ردیابی می‌کنیم، شتاب بیشتری گرفته است.

آنها افزودند که پربارترین چنین شرکت های روسی با مدیریت رئیس جمهور روسیه مرتبط است. هدف دیگر ارسال اطلاعات نادرست آنلاین به زبان‌های مختلف است، با پیام‌هایی که معمولاً با یک افشاگر یا روزنامه‌نگار اجتماعی که محتوا را در فید ویدیویی پست می‌کند شروع می‌شود. سپس این محتوا توسط شبکه‌ای از وب‌سایت‌ها، از جمله DC Weekly، Miami Chronical و The Intel Drop انتخاب می‌شود.

مایکروسافت می‌گوید: «در نهایت، پس از اینکه یک داستان برای چند روز یا هفته به صورت آنلاین پخش شد، مخاطبان آمریکایی این اطلاعات نادرست را تکرار و بازنشر می‌کنند، احتمالاً بدون اینکه منبع اصلی آن را بدانند».

به گفته این شرکت، “افزایش قابل توجه” در یک هک توسط یک گروه روسی مایکروسافت به نام Star Blizzard یا Cold River مشاهده شد که اندیشکده های غربی را هدف قرار داد.

تمرکز فعلی استار بلیزارد بر شخصیت‌های سیاسی و محافل سیاسی ایالات متحده ممکن است اولین مورد از یک سری کمپین‌های هکری باشد که با هدف پیشبرد نتایج کرملین قبل از نوامبر انجام شده است.

استفاده بدخواهانه از هوش مصنوعی توسط رقبای خارجی برای انتخابات ایالات متحده یک نگرانی کلیدی است که ناظران سیاسی ایالات متحده به آن اشاره کردند، اما مایکروسافت گفت که دریافته است که جعل های دیجیتالی ساده تر از جعل های عمیق رایج هستند. دستکاری صدا تاثیر بیشتری نسبت به ویدئو دارد.

محققان می‌گویند: «به ندرت استفاده دولت‌ها از محتوای تولیدی مبتنی بر هوش مصنوعی به پوشش گسترده رسانه‌های اجتماعی دست یافته است و تنها در موارد معدودی شاهد فریب واقعی مخاطب با چنین محتوایی بوده‌ایم».

ساده‌ترین دستکاری‌ها، به جای پیچیده‌ترین کاربردهای هوش مصنوعی، احتمالاً محتوایی هستند که بیشترین تأثیر را خواهند داشت.»



Source link

دیدگاهتان را بنویسید