بلژیک و جمهوری چک به دنبال تحریم اتحادیه اروپا علیه “مداخله” روسیه هستند.


ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مارس 2024 در مقر ستاد انتخاباتی خود در مسکو با رسانه ها دیدار می کند.  (ناتالیا کالسنیکووا / استخر / خبرگزاری فرانسه)

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مارس 2024 در مقر ستاد انتخاباتی خود در مسکو با رسانه ها دیدار می کند. (ناتالیا کالسنیکووا / استخر / خبرگزاری فرانسه)

  • دو کشور دوست خواستار اقدامات جدید اتحادیه اروپا علیه روسیه به دلیل مداخله در انتخابات هستند
  • بلژیک و جمهوری چک می گویند اتحادیه اروپا باید روشن کند که از دموکراسی دفاع خواهد کرد.
  • قانونگذاران متهم به پذیرش پول روسیه هستند زیرا به دنبال تأثیرگذاری بر روایت های طرفدار روسیه هستند.

بلژیک و جمهوری چک روز چهارشنبه از نشست سران اتحادیه اروپا خواستار بررسی تحریم‌های جدید علیه «فعالیت‌های جنایتکارانه» مسکو در واکنش به مداخله مشکوک روسیه در آستانه انتخابات ژوئن در این اتحادیه شدند.

این تماس پس از آن صورت گرفت که بلژیک هفته گذشته اعلام کرد که در حال بررسی ادعاهایی است – که برای اولین بار توسط اطلاعات چک فاش شد – مبنی بر اینکه تعدادی از قانونگذاران اتحادیه اروپا پول دریافت کرده اند تا تبلیغات کرملین را از طریق یک وب سایت خبری مستقر در پراگ پخش کنند.

الکساندر دی کرو، نخست وزیر بلژیک پس از ورود به اجلاس دو روزه در بروکسل گفت: «ما باید به صراحت بگوییم که چنین تلاش‌هایی غیرقابل قبول هستند و باید هر کاری برای حفاظت از دموکراسی خود انجام دهیم».

در نامه ای مشترک با نخست وزیر جمهوری چک، پیوتر فیالا دی کروا استدلال کرد که “زمان برای معرفی رژیم جدیدی از اقدامات محدود کننده اتحادیه اروپا با هدف مقابله با فعالیت های جنایتکارانه روسیه فرا رسیده است.”

آنها در نامه ای که روز سه شنبه به سران کشورهای اتحادیه اروپا، رئیس پارلمان رابرت متزولا، رئیس کمیسیون اورسولا فون در لاین و رئیس شورای چارلز میشل ارسال شد، نوشتند: «ما باید خودمان را در برابر این امر در سطح ملی و اروپایی مسلح کنیم.

آنها گفتند: «ما به سادگی نمی توانیم اجازه دهیم روسیه با چنین حمله آشکار به نهادها و اصول دموکراتیک ما خلاص شود.

این اتهامات به سایتی به نام صدای اروپا مربوط می شود که به انتشار مطالبی که پیام ها را به زبان روسی تکرار می کند و به مهمانانی که این کار را انجام می دهند، معروف است.

دی کرو و فیالا نوشتند: «اطلاعات بلژیکی این مداخله روسیه را تأیید می کند.

واضح است که رژیم روسیه در تلاش است تا بر انتخابات آتی اروپا تأثیر بگذارد و روایت طرفدار روسیه را در پارلمان جدید اروپا تقویت کند.

آنها همچنین از دادستانی عمومی اروپا و اداره مبارزه با تقلب اروپا خواستند که چنین مداخلاتی را تحت پیگرد قانونی قرار دهند.

دفتر دادستانی فدرال در بلژیک در حال بررسی این اتهامات به این دلیل است که این کشور خانه نهادهای اتحادیه اروپا است.

کمیسیون اروپا بارها هشدار داده است که مسکو در آستانه انتخابات اتحادیه اروپا در حال انتشار اطلاعات نادرست و اطلاعات نادرست است و به دنبال تضعیف حمایت مردم اروپا از اوکراین در مبارزه با تهاجم روسیه است.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید