دادگاه نیویورک حکم محکومیت هاروی واینستین را لغو کرد



  • دادگاه عالی نیویورک روز پنجشنبه حکم محکومیت هاروی واینستین تهیه کننده سابق هالیوود در سال 2020 را برای جنایت جنسی لغو کرد.
  • پرونده تهیه کننده به راه اندازی جنبش #MeToo کمک کرد.
  • واینستین یکی از بنیانگذاران استودیوی فیلم Miramax بود که از جمله آثار موفق آن می توان به «شکسپیر عاشق» و «داستان پالپ» اشاره کرد.

دادگاه عالی نیویورک روز پنجشنبه حکم محکومیت هاروی واینستین تهیه کننده سابق هالیوود را در سال ۲۰۲۰ به جرم جنایت جنسی در پرونده ای که به راه اندازی جنبش #MeToo کمک کرد، لغو کرد.

در یک تصمیم 4-3، دادگاه استیناف ایالتی اعلام کرد که قاضی با اجازه دادن به دادستان ها برای ارائه شهادت زنانی که گفته اند واینستین به آنها تجاوز کرده است، اشتباه کرده است، حتی اگر آنها بخشی از اتهامات او نبودند.

دادگاه تجدیدنظر همچنین گفت که قاضی با اجازه دادن به واینستین برای بازجویی متقابل به گونه‌ای که او را در منظری «بسیار تعصب‌آمیز» به تصویر می‌کشد، این اشتباه را تشدید کرد.

دادگاه گفت: «درمان این اشتباهات فاحش یک آزمایش جدید است.

واینستین پس از محکومیت در فوریه 2020 به اتهام تجاوز جنسی به دستیار سابق تولید در سال 2006 و تجاوز به یک بازیگر زن مشتاق در سال 2013، به 23 سال زندان محکوم شد.

بخوانید | هاروی واینستین در پرونده تجاوز جنسی در لس آنجلس به ۱۶ سال دیگر محکوم شد

اکنون آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، که سیروس ونس سلف او این پرونده را مطرح کرد، تصمیم خواهد گرفت که آیا واینستین مجددا محاکمه شود یا خیر.

دفتر براگ به طور جداگانه در بحبوحه دعوای حقوقی مبنی بر پرداخت پول علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده است.

سخنگوی براگ بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. وکیل واینستین بلافاصله به درخواست مشابهی پاسخ نداد.

این حکم به عنوان نقطه عطفی برای #MeToo مورد ستایش قرار گرفت، که در آن زنان صدها مرد را در صنعت سرگرمی، رسانه، سیاست و سایر زمینه‌ها به آزار جنسی متهم کرده‌اند.

واینستین یکی از بنیانگذاران استودیوی فیلم Miramax بود که از جمله آثار موفق آن می‌توان به «شکسپیر عاشق» و «داستان پالپ» اشاره کرد. استودیوی فیلمسازی خودش به همین نام در مارس 2018 اعلام ورشکستگی کرد.

او سال گذشته به طور جداگانه در کالیفرنیا پس از محکومیت به تجاوز به یک بازیگر زن در لس آنجلس در سال 2013 به 16 سال زندان محکوم شد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید