دادگاه اوکراین تصمیم گرفت وزیر کشاورزی را به اتهام تصرف زمین های دولتی بازداشت کند


وزیر سیاست ارضی و غذای اوکراین میکولا سولسکی.  (Kenzo Tribouillard/AFP)

وزیر سیاست ارضی و غذای اوکراین میکولا سولسکی. (Kenzo Tribouillard/AFP)

روز جمعه دادگاه اوکراین تصمیم گرفت وزیر کشاورزی مایکولای سولسکی را به اتهام دست داشتن در تصاحب غیرقانونی زمین دولتی به ارزش حدود 7 میلیون دلار بازداشت کند.

سولسکی این اتهامات را که مربوط به رویدادهای بین سال‌های 2017 تا 2021، قبل از اینکه در مارس 2022 وزیر کشاورزی شود، رد می‌کند. قاضی وثیقه ای به مبلغ 75.7 میلیون گریونا (1.9 میلیون دلار) تعیین کرد.

سولسکی روز پنجشنبه استعفای خود را ارائه کرد، اما از نظر فنی تا زمانی که پارلمان درخواست او را بررسی کند در سمت خود باقی می ماند. او اولین وزیر شناخته شده در دوره اولادزیمیر زلنسکی است که به عنوان مظنون در یک پرونده فساد شناخته شد.

قاضی گفت که سولسکی تا 24 ژوئن در بازداشت خواهد بود. دادستان ها در جلسه دادگاه روز پنجشنبه گفتند که اتهامات او تا 12 سال زندان دارد.

سولسکی برای اظهار نظر فوری در دسترس نبود.

سولسکی، 44 ساله، در مرکز تلاش های اوکراین برای حفظ صنعت غلات خود بود، زمانی که تهاجم گسترده روسیه مسیرهای صادرات دریای سیاه، مزارع مین گذاری شده و زمین های کشاورزی را اشغال کرد.

بخوانید | ایالات متحده مخفیانه سلاح های دوربرد ATACMS را به اوکراین فرستاد

دفتر ملی مبارزه با فساد گفت که این اتهامات مربوط به طرحی برای به دست آوردن زمین های دولتی به ارزش 291 میلیون گریونا (7.35 میلیون دلار) و تلاش برای به دست آوردن زمین به ارزش 190 میلیون گریونا است.

دادستان ها گفتند که بر اساس این طرح ادعایی، زمین به طور غیرقانونی از دو شرکت دولتی گرفته شد و در اختیار کهنه سربازان جنگ قرار گرفت، مشروط بر اینکه آنها آن را به برخی شرکت های خصوصی اجاره کنند.

سولسکی و وکیلش در جلسه روز پنجشنبه گفتند که او از چنین طرحی سودی نبرده است.

هنگامی که رویترز با او تماس گرفت، یک اتحادیه بزرگ کشاورزان اوکراین از اظهار نظر در مورد تصمیم سرپرستی سولسکی خودداری کرد.

زلنسکی تلاش کرده است که یک خط تحمل صفر برای فساد ترسیم کند و سال گذشته پس از اتهام رشوه به وزارت دفاع، وزیر دفاع خود را جایگزین کرد.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید